mardi 23 avril 2013

DEUX DIPLOMES EN DANSE : ouverture des candidatures (France et Royaume-Uni)


D.U. Art, danse et performance
Diplôme Universitaire de l’Université de Franche-Comté 


En partenariat avec le Centre Chorégraphique National de Franche-Comté à Belfort et l’Institut Supérieur des Beaux-Arts de Besançon
Espaces et temps de réflexions, d'informations, de recherche et de partage sur les questions que posent les pratiques artistiques contemporaines liées à la « danse » et à la « performance », cette formation continue à la croisée des arts de la scène et des arts plastiques, s'adresse aux professionnels de la culture, de l’art, de sa pratique, de son enseignement, de sa recherche et de sa critique. 

Adaptée au rythme professionnel, la formation se déroule en 4 sessions de 4 jours, en lien avec des structures et manifestations culturelles du Grand Est et sollicite de nombreux intervenants nationaux et internationaux. 

Le recrutement des candidats est ouvert entre le 15 avril et le 30 août 2013 (date de clôture des inscriptions). 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Diploma in Dance Teaching and Learning (Children and Young People) or DDTAL (CYP)

DTAP commissioned Trinity College London to work with them on developing the qualification. It has 90 credits at Level 6 on the national Qualification and Credit Framework (QCF), which is comparable to the assessment standards of the third year of a BA honours degree. It demonstrates that dance artists and practitioners have the knowledge, experience, expertise and skill needed to teach dance to young people effectively and safely. It was announced in December 2012 that DDTAL has now acquired Qualified Teacher Learning and Skills (QTLS) status. Overtime, depending on changes that are taking place in the education system, we expect that it will become equivalent to Qualified Teacher Status (QTS).

Lire la suite

This Diploma was launched in May 2010 by Trinity College London and the Dance Training and Accreditation Partnership (DTAP), and is a Trinity College London qualification.

The qualification is unique in the following ways:

· It was designed specifically for dance artists and practitioners
who wish to, or already, work with children and young people beyond
statutory education and the private dance sector

· Provides evidence to employers, colleagues and parents/carers that
a dance artist or practitioner has the expertise to teach children and
young people

· Provides relevant and accessible continuing professional
development, gained through independent study, professional guidance and/or
taught sessions.





Aucun commentaire: